[SYRIA] – Maklumat dari Syeikh Ali As-Sobuni

ISU SEBENAR YANG BERLAKU DI SYRIA
Kedatangan Ulama’ (Sheikh Muhammad Ali al-Sabuni) di UKM, menerangkan keadaan saudara kita di sana. BESARNYA FITNAH SYIAH LAKNATULLAH!!

Syeikh mengatakan ada 3 sebab negara Syiria lebih DIUTAMAKAN dari Palestine untuk jihad:

1)Beliau mengatakan keadaan di Syria lebih teruk dari Palestine. Umat Islam telah ramai dibunuh dengan kejam. Berbanding dengan Palestin, walau bertahun-tahun telah dijajah dizalimi, kematian rakyat Palastin 60 ribu orang dalam tempoh 60 tahun..

Tapi di Syria, 60 ribu yg telah TERKORBAN dengan HANYA TEMPOH 2 TAHUN kekejaman berlaku. Tapi itu baru yang diwar2kn, yg ditulis, tapi sebaliknya ada lagi kematian yang tidak direkod berpuluh-puluh ribu lagi kematian..

2) Sebab telah keluarnya fatwa dari ulama-ulama seluruh dunia, mereka berdasarkn Quran dan Sunnah melihat keutamaan negara Syria tu yang istimewa.. dimana bumi Syria adalah bumi Dimasyq: tempat Nabi Isa dan Imam Mahdi akan turun nanti, mengikut dalil al-Quran..

3) Jadi jihad di negara Syria kerana bantu Syria ibarat bantu Palestine.. tapi isu di Syria ramai orang tak tahu berbanding dengan Palestine.. di Syria tidak dibenarkan diwar2kan segala maklumat, tiada media..tidak benarkan bantuan masuk pun.

Kata sheikh, “tiada satu pun masjid di Syiria yang tidak dibom!”, masjid di hina..org Syiah mencabuli wanita ahli sunnah dalam masjid.

Di Syiria tiada hospital untuk bantu orang Sunnah. Jika mereka dibom, mereka dibiarkn macam tu je kesakitan hingga mati. Si emak tak boleh tolong dan akan rahsiakn kematian ahli keluarganya, jika tidak akan ditangkap dan dibunuh juga..

SYIAH buat kekejaman sebab dia berpegang bahawa halal darah ahli sunnah wal jamaah.. mereka percaya jika dpt sembelih ahli sunnah, darahnya di bumi ni..akan dapat bangkitkn ketua mereka nanti iaitu: al Masih ad Dajal laknatullah!!!

*Jadi sheikh TU PESAN: , mereka tak nak bantuan hanya duit sebab bukan boleh bawa masuk di Syria, bukan hanya doa kita2 je. Tapi beliau PESAN: sampaikanlah kepada yang lain.. ambil tahu cakna tentang negara Syria, agar semua tahu dan bersatu..

*Beliau PESAN LAGI: pilihlah PEMIMPIN yang BENAR-BENAR NaK BAWA ISLAM UNTUK NEGARA.. kerana pemimpin yang benar2 kepada Islam je yang boleh percaya.. yang lain tiada pembawakan kepada Islam yang sebenar..
RENUNG2KANLAH…

2 comments on “[SYRIA] – Maklumat dari Syeikh Ali As-Sobuni

  1. Ya Allah.. ampunkan dosa mereka yang memfitnah apa lagi dikalangan “ulama”… Lihatlah dimana upara ulama itu berada dilindungi siapa? FSA itu didalangi siapa….siapa yang membekalkan peralatan ketenteraan, dari mana datang ramainya FSA oran gSyria ke dari luar negara….al qaeda ada tak… hizbut tahrir ada tak ..wahabi ramai ke….itulah..ali sufyan

    • Kenalah panggil juga ulama selainnya yang masih berada di Syria…… bukan yang berada di Turki atau di Madinah.. Saudi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s